Powrót do spisu działów > Moduły i bloki > Opis modułu Subjects
  Opublikowano 04-12-2005  Drukuj aktualną stronę
bobek358  E-mail autora  URL autora

Opis modułu Subjects

W tym tutorialu przedstawie opis i sposób użytkowania bardzo dobrego modułu do prowadzenia podstron itp. Na samym początku musze powiedzieć, że na naszej stronie dział Tutoriale działa na module Subjects, więc tutaj możesz zobaczyć jak to wygląda i rozwiązać swoje problemy.

Moduł subjects jest dołączany do oryginalnej wersji MD-Pro (najnowszą wersje możesz pobrać z naszego downloadu). Jest to moduł przeznaczony dla prowadzenia pod stron z artykułami, tutorialami, opisami czyli dla wszystkich stron zawierających tekst.

Jak dodać kategorię:
Kategorię dodajemy w administracji modułem Subjects, w dziale Kategorie. Musimy podać nazwę, opis i klucze (są to słowa kluczowe). Gdy dodamy jakąś kategorię, to wyświetli nam się u góry w tabelce. Tam możesz porządkować kategorię, edytować i usuwać.

Jak dodać dział:
Wchodzimy do administracji modułu Subjects. Teraz należy wybrać: Działy i już jesteśmy na stronie w której dodaje się działy, strony i pod strony. Nas na razie interesuje dodawanie działów, dodaje je się w sekcji: Dodaj nowy dział (na górze strony). Musimy podać Tytuł danego działu, kategorię (opcja dostępna jeśli mamy stworzoną jakąś kategorię), następnie język w którym ma się wyświetlać ten dział a także czy system ma aktywować ten dział (oczywiście zaznaczamy tak). Możemy także dodać (te opcje nie są wymagane): Opis (chyba widomo krótki opis, który wyświetli się pod tytułem działu), Klucze (są to tak zwane name keywords, informacja z tego pola jest potrzebna dla wyszukiwarek) i Logo (możesz każdemu działowi przydzielić własne logo). Gdy już wypełnimy potrzebne pola klikamy na „Dodaj dział”. Już gotowe, mamy dodane dział, aby dodać następny dział musimy postępować tak samo.

Administracja działami:
Administracja działami odbywa się w tym samym dziale co dodawanie nowego działu. Czyli wchodzimy do Panelu Admin następnie w zakładkę: Contents [zawartość] i klikamy w moduł: Subjects. Wchodzimy w: Działy. Gdy mamy dodany jakiś dział to informacje o nim wyświetlą się w tabelce na samej górze. Tam możesz dowiedzieć się: jaki jest tytuł działu, czy jest aktywny, w jakim języku się wyświetla, ile zawiera stron. Także tam zarządzasz jego ułożeniem na stronie głównej modułu subject. Jest tam także kolumna „Czynności”. Za pomocą pierwszej ikony edycji, edytujesz dane dotyczące działu, następna usunięcia, usuwa dany dział (po kliknięciu na nią, system zapyta się o potwierdzenie) i na końcu ikona zawartości, tam znajduje się spis stron jakie są podpięte do tego działu.
Jak dodać nową stronę:
Jesteśmy cały czas w administracji modułu subjects. Wchodzimy w Działy (tam znajduje się w/w administracja działami i stronami jakie znajdują się w danym dziale). Jeśli chcemy dodać nową stronę musimy przejść do sekcji: Dodaj nową stronę (zaraz pod sekcją dodawanie nowych działów). Aby dodać nową stronę należy podać:
- Dział - tutaj wybierasz dział do którego ma być przyporządkowana dana strona (jest tam spis działów, które wcześniej stworzyłeś),
- Title - tytuł strony,
- Opis - tutaj możesz dodać krótki opis lub fragment tego co będzie się znajdowało w tym tekście (będzie on widzialny pod tytułem w spisie stron danego działu),
- Klucze - sytuacja taka sama jak przy tworzeniu nowego działu, te informacje przeznaczone są dla wyszukiwarek,
- Zawartość - tutaj wpisujesz treść swojego artykułu, tutoriala itp. Tekst można sformatować za pomocą HTML`a,
- Zawartość pliku - tutaj możesz zaimportować zawartość z pliku, dla tego pliku musisz ustawić CHMOD 777, i musi się znajdować w katalogu upload/dir
- Logo - tak samo jak w przypadku działów, możesz dodać logo do każdej strony,
- Autor - autor,
- E-mail - email autora,
- URL - strona autora,
- Data publikacji - ustawiasz kiedy dana strona była opublikowana,
- Aktywować stronę - jeśli zaznaczymy tą opcje to strona będzie widoczna od razu,
- Aktywować recenzje- jeśli zaznaczysz tą opcje, udostępnisz możliwość komentowania twoich stron.
Po wypełnieniu tych pól należy kliknąć na „Dodaj stronę” i już wszystko gotowe.

Moduł subjects posiada swój blok, który możesz aktywować i dostosować do swoich potrzeb.